Bio-economie verankeren in Vlaanderen
Vlaams minister van Economie & Innovatie Hilde Crevits stelt het beleidsplan bio-economie voor. Op basis van biologisch afval bruikbare producten maken voor bijvoorbeeld voeding, cosmetica of de farmaceutische sector, zal een van de prioriteiten worden om onze economie circulair te maken. Het plan legt de nadruk op onderzoek, innovatie én samenwerking tussen industrie en landbouw. In totaal wordt hiervoor in 10 miljoen euro voorzien. “We moeten de sprong voorwaarts maken en van proefprojecten een breed gedragen beleid maken. Hiermee zetten we weer een stap in de duurzame relance.” aldus minister Crevits.