Vis van het jaar 2021: rog
Vlaams minister van Visserij en Voeding Hilde Crevits heeft vandaag in Oostende de vis van het Jaar 2021 bekend gemaakt, de rog. Het is al voor het 33ste jaar dat de uitreiking plaatsvindt. Door elke jaar een andere vis van het jaar in de schijnwerpers te zetten, illustreert VLAM de verscheidenheid van de vangst die onze Vlaamse vissers aan land brengen. De rog sluit de top 3 van meest aangevoerde vissoorten in Vlaamse havens.