Minister Crevits trekt ruim 1,3 miljoen euro uit voor het Vlaams Patiëntenplatform
Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Hilde Crevits voorziet voor dit jaar ruim 1,3 miljoen euro voor het Vlaams Patiëntenplatform. Het Vlaams Patiëntenplatform vertegenwoordigt meer dan 115 patiëntenverenigingen om aan een betere levenskwaliteit van mensen met een chronische aandoening te bouwen. Samen met al hun leden geeft het Vlaams Patiëntenplatform een stem aan chronische patiënten en beschikken ze over veel informatie over het leven met een chronische ziekte. Het Vlaams Patiëntenplatform formuleerde ook 5 toekomstbeelden met 2030 als horizon. Het uitgetrokken bedrag moet helpen om deze toekomstvisie voluit te realiseren.