Duidelijke stijging van aantal vrouwen in Vlaams topmanagement
Vorig jaar zijn alle diversiteitscijfers binnen de Vlaamse overheid opnieuw gestegen. Het gaat over vrouwen in het top- en middenmanagement, personen met een handicap of een chronische ziekte en personen van buitenlandse afkomst. De grootste stijging in vergelijking met 2023 is het aantal vrouwen in het topmanagement. Ook het middenmanagement kleurt steeds vrouwelijker. Vlaams minister van Bestuurszaken Hilde Crevits gaat verder aan de slag om alle streefcijfers te halen en verder te verbeteren. Minister Crevits zet ook in op een grotere deelname van vrouwen aan ontwikkeltrajecten naar managementfuncties in zowel het midden- als topmanagement.